Kommende arrangement

Besøg på den gamle kaserne i Odense

Det militærhistoriske museum i Odense har fået ny adresse på den gamle kaserne på Sdr. Boulevard 21. Her midt i museets byggefase vil foreningen bag museet ved formand, Lars Neumann, vise byforeningens medlemmer rundt i de gamle lokaler og fortælle om planerne for museet. Det sker søndag, d. 27. januar, kl. 13. Tilmelding kan ske hos Jens Ulrik Rasmussen på mail: jens.ulrik@live.dk. Pris er 20 kr. for medlemmer og 40 kr. for ikke-medlemmer.

Afholdte arrangementer

Invitation.png.jpg

Status på Th. B. Thriges projektet
- fra teori til praksis –

Mandag, den 8. okt. kl. 15.30 – 17.00
Den røde boks
Pris 20/40 kr. (Max 30 deltagere)

TBT.JPG
Foto: Fra Gade til By

Den 15. marts 2017 var Byforeningens medlemmer inviteret på Rådhuset, hvor projektchef Stig Langsager fortalte om planerne for Th. B. Thrigegades forvandling fra motorvej til nutidig by.

Nu inviteres Byforeningens medlemmer igen. Denne gang til en rundvisning i området, som det ser ud nu med Stig Langsager som rundviser.

Tilmelding: Jens Ulrik: jens.ulrik@live.dk

Tidspunkt: Mandag den 8. okt. kl. 15.30 – 17.00
Mødested: Den røde boks.
Mødegebyr 20/40 kr. Max 30 deltagere

Poul Jensens samling af Odense-postkort

Onsdag, d. 10. okt. kl. 18.30-21.30 ved Jens Ulrik
Dannevirke Soldaterhjem, Sdr. Boulevard
Pris 40 kr. / 80 kr.

Odense postkort.jpg

Poul Jensens datter, Helle Munk Jensen, vil fortælle om sin fars store samling af postkort fra Odense. Arrangementet finder sted onsdag, d. 10. oktober på Dannevirke Soldaterhjem Sdr. Boulevard.

18:30 - 19:00:        Linds bogsalg
19:00 - 20:00:        Foredrag v. Helle Munk Jensen
20:00 - 20:30:        Pause
20:30 -                    Medlemmer, som har en historie/interesse eller en samling med Odense-postkort, man gerne vil fortælle om, opfordres til at kontakte Jens Ulrik : jens.ulrik@live.dk

Pris for medlemmer: 40 kr. og for ikke-medlemmer: 80 kr.

Byforeningen for Odense • Formand Sharon Fisher • info@odensebyforening.dk  • 25 71 17 91